Hello Stalkers

Welcome to my simple blog . Imma just simple person . Follow my blog , then leave your link , I will follow you back . Thanks for your kindness . Enjoy your life .

Sunday, August 11


Sumpah rasa down macam separuh semangat dalam diri ni lenyap macam tu saja . Ya Allah sumpah dugaan ini berat sangat . Kenapa bila nak bahagia mesti jadi macamni. Kenapa aku selalu silap nilai orang? Haha aku selalu nasihatkan supaya jgn silap menilai orang tapi aku tak nampak diri aku yg selalu buat kesilapan tu. Bodohnya aku anggap dia yg terbaik dalam hidup aku. Bodohnya aku setia dekat dia sorang Bodohnya aku pikiaq dia ikhlas dan jujur dengan aku. Bodohnya aku terima dia dalam hidup aku , Bodohnya aku sebab selalu percaya semua cakap kat dia :( padahal dia hanya memperbodohkan aku. Aku yg tak nampak.

Ya memang betui cinta itu buta.Kawan2 aku dah banyak cakap jangan percaya kat dia tapi Mia ja uh cinta yg tau apa yg tengah jadi. dia tau aku betui2 dh jatuh cinta kat epol. Sebab tu hanya dia yg percaya hbgan aku dgn epol akan pergi jauh tapi sangkaan kami salah. Kami hanya brtahan sebulan 28 hari. Kami break 2 hari sebelum annivesary kami yg kedua bulan. Masa tu hanya Allah yang tau apa aku rasa. Let me start from the beginning. Aku dgn dia kenai dekat facebook tapi dia cakap dia pernah nampak aku kat sunway masa reunion bomba . Aku pon perasan dia tapi tak usha sangat pon. Just pandang mcmtu ja. Kemudian dia suruh aku tggu dia sampai dia habis spm 2012 , aku pon tggu then kami couple tapi tak lama. Bulan 3 tahun 2013 dia mengaku yg selama dia couple dgn aku dia aya main2 ja. GGirl mana yg tak sedih bila ex dia mengaku mcmtu? TELL ME! GIRL MANA? Takpa aku tahan benda dah lepas. Bulan 6 kami couple balik. 12/6. Sepanjang kami couple macam2 dia janji , dia cakap , dia bagi ayat manis kaw punya! Aku pon cair laaaaa. Tapi apa yg dia cakap tu semua hanya sekadar cakap ja la. SEKADAR TULIS BAGI SEDAP MATA JE LA. satu pon dia tak pernah nak buktikan . Dia kerja , selalu busy , tapi aku still sabaq sebab syg. Bayangkan kami hanya wechat dgn whatsapp ja. Dia nak call? Mmg jarang la. Takpa aku still watlek pikir positif. Tapi lama2 girl mana yg tahan? Lama2 perangai dia makin berubah, Dia dah langsung tak ambik berat pasai aku. Dia tak pernah tunjuk nak tau pon apa jadi dalam hidup aku , apa jadi dekat aku. Setiap hari apa yg aku nampak , apa yg aku pikir semua ada dia. Segalanya aku bayangkan hanya ada aku dgn dia. Tak ada laki lain selain dia :( sebab dalam hidup aku aku nak dia ja :( dia minta break dengan aku sebab dia cakap dia takmau siksa aku dah. What the hell? Aku ingat dia nak berubah ke apa. Tapi dia boleh lepas aku cmmtu ja? Boleh nampak tak yg sebenarnya dia tk perlukan aku pon? Bila aku on fb , seronok ja dia komen gambaq pnpua kata ajak keluaq semua , dia cakap dia dah berubah tapi .............. Ya Allah hati aku pedih sangat . Macam dah berkecai. Aku pon nak bahagia macam orang lain tapi ni balasan yang aku dapat? Dua bulan aku try pertahan relay ni tapi senang2 dia lepaskan macam tu saja :((
Untuk awak saiful adlan b abdul manap , aku harap hang ubah perangai hang okay? Tak baik buat perempuan macam ni. Hang janji macam2 tapi semua hang mungkiri. Munafik. Pendusta. Hang sumpah nama Allah , rasul , mak , ayah hang takkan tinggaikan aku tapi ni yg aku dapat? Takpa tu urusan hang dengan Allah . Hang cakap aku dah berjaya ubah hidup hang tapi tak. Hang still melayan perempuan macam hang tadak awek. Hang cakap hang perlukan aku dalam hidup hang tapi hang silap . Hang cuma perlukan kawan2 dan kawan perempuan hang ja :) Hang cakap kita ada jodoh tapi hang silap. Hang yg putuskan hubungan kita sendiri.  Apa saja yg hang cakap selama ni aku percaya . Apa saja yang hang luah aku dengaq. Apa saja yg hang dah buat dekat aku sebelum ni aku dah lupakan. Tapi kenapa hang still tak nampak yg aku sayangkan hang? Apa lagi kurang nya aku? Apa lagi aku tak buat untuk bahagiakan hang! Apa lagi weh!!!!! APA!!! Aku dah cuba sedaya upaya aku untuk buat hang bahagia sampai aku tak kisah apa jadi dekat hati aku tapi ni yang aku dapat? BALASAN MACAM HANG BAGI DEKAT AKU? AKU CUMA NAK TENGOK HANG BERUBAH! BUKAN HANG TINGGAIKAN AKU! kenapa mesti hang siksa aku lagi? I willing to do anything just to make you happy! Why you did this to me!  Hang tak pernah bercinta? Tak pernah tgok orang lain bercinta?Kita jauh aku tak nampak apa hang buat , hang tak nampak apa aku buat. Tapi Allah nampak apa kita buat. Hang nak buat jahat tera mana sangat pon , Allah akan tnjuk jugak. Watlek watpeace  :) Antara kita dah nothing. Wow tu yang hang harapkan ? Sebab tadak org dh busybody pasai hang kan?  tadak orang nak bebai , nk buat terok dekat hang kan ? Ok. Semoga gembira. Have fun. Enjoy lah dengan hidup hang dengan apa yg hang dah buat ni. Aku terima qada dan qadar. Aku terima aku kenai dengan orang macam hang. Semua berlaku bersebab. Lepas ni couple leklok nah? Jangan buat pnpuan lain macam mana hang buat aku k? Kita tak tau hati orang macam mana. Berhati-hati . Balasan Allah bila2 boleh jadi. Hari ni kita buat orang , In Sha Allah , nanti kita kena balik. Lambat atau cepat ja benda tu nak jadi. Jadikan ni sebagai pengalaman. Mendewasakan aku . Dan buat aku lebih kuat supaya tak mudah percaya dengan kata janji manis lelaki.  Girls , ingat! Selagi dia tak buktikan apa yg dia cakap , jangan mudah terima seseorang tu dalam hidup awak. Atau nasib awak akan jadi macam saya. Pilihan ada di hati dan kepala otak awak sendiri. Ingat berfikir sebelum bertindak. Whatever you do , there is Allah will see. Keep calm and keep loving! -Ayuu-

No comments:

Post a Comment